Toekomst advocatuur

Innovatie advocatuur

Innovatie in de advocatuur is belangrijk. Als advocaat is innovatie noodzakelijk om mee te kunnen blijven doen. Veel markten en marktsegmenten hebben al te maken gehad met innovatie. En nu is innovatie in de advocatuur aan de orde van de dag.

Zeker doordat na het dekenberaad van 5 november 2015 duidelijk is geworden dat de Orde van Advocaten gedragsregel 2 lid 2 gaat handhaven. Duidelijk is, dat advocaten niet mogen betalen per opdracht of lead. Gelukkig zijn er initiatieven die toelaatbaar zijn, zoals Cost Per Click.

Zo ontstaat het volgende beeld van mogelijkheden in de markt, waarbij initiatief 1 tot en met 3 toelaatbaar worden geacht door de Orde en 4 tot en met 7 zijn verboden:

1.     geen vergoeding
2.     vaste periodieke vergoeding (redelijk advertentietarief)
3.     prijs-per-klik (geen lead)
4.     vergoeding per doorgezonden offerte-aanvraag (non-exclusief)
5.     vergoeding per doorgezonden offerte-aanvraag (exclusief)
6.     vergoeding per aangenomen zaak
7.     vergoeding is percentage van het honorarium

Leadvergoeding advocatuur

LegalSpot brengt maar € 1,00 per uniek bezoeker (click) op de profielpagina in rekening aan de bij ons aangesloten advocaten. Voor de meeste van de bij ons aangesloten advocaten komt dit bedrag neer op een tarief van € 25,- per gestelde vraag als het aantal bezoekers wordt geanalyseerd dat uiteindelijk een vraag stelt. We merken hierbij wel op dat dit volledig los staat van elkaar, omdat we geen leadvergoeding vragen. Dat is volgens de Orde van Advocaten namelijk niet toegestaan.

De Orde van Advocaten stelt overigens ook dat een advertentietarief redelijk moet zijn en ook dit is het geval. Zeker als men het vergelijkt met de kosten van adverteren via zoekmachines waarbij tussen de 4 en 16 euro per klik moet worden betaald en waarbij de conversie van klik naar opdracht lager is dan bij LegalSpot.

Vereisten van de Orde zijn dat advocaten niet per opdracht of lead een provisie of vergoeding mogen betalen omdat dan de vrijheid en onafhankelijkheid van advocaten in het geding kan komen.

LegalSpot is ook van mening dat dit nooit het geval mag zijn en daarom is onze vergoeding nooit afhankelijk van de declaratie van de advocaat aan de client en maakt een advocaat bij ons nooit meer kans op een opdracht als deze meer betaalt. Iets dat bij Google Adwords wonderbaarlijk genoeg door de Orde van Advocaten wel wordt toegestaan.

Toegegeven, er zijn wel vergelijkingssites voor advocaten waar ze u als advocaat zonder te vragen hebben opgezet en waarbij ze u een lead sturen om u vervolgens te benaderen om lid te worden. 

Dat dit niet altijd positief werkt en goed is voor de reputatie van u als juridisch adviseur hebben meerdere advocaten al ondervonden. Gelukkig doet LegalSpot dit dan ook niet, wij zijn innovatiever. 

Redelijke advertentievergoeding

Daarnaast moet u bij dergelijke sites namelijk ook nog eens tegen hoge kosten een abonnement afsluiten dat slechts maandelijks of jaarlijks opzegbaar is en niet wanneer u dat wilt. Wij vinden dat een vervelende en aggressieve vorm van marketing en klantenbinding. U kunt niet van deze partijen af zonder lange opzegtermijn of hoge kosten. De vraag is dan ook of dit wel een redelijk advertentietarief is?

Het strookt niet met gedragsregel 2 lid 2 en het strookt ook niet met ons doel. Wij werken met de beste advocaten, juristen, mediators en fiscalisten in Nederland. Adviseurs die jarenlang voor de grootste kantoren hebben gewerkt en nu voor zichzelf zijn begonnen of adviseurs die zelf een bekend of goed aangeschreven kantoor in Nederland hebben. Hoewel, alleen Nederland? Wij behandelen ook zaken in Duitsland, Turkije, Belgie, Spanje, Brazilie en de Nederlandse Antillen.

Innoveren is eigenlijk niet alleen in de advocatuur belangrijk. Juridische dienstverlening in de toekomst zal voor een groot deel online plaatsvinden. Ook voor juristen, fiscalisten en mediators is innovatie en online marketing de toekomst. Want heeft u er wel eens bij stil gestaan dat alles online geboekt of beoordeeld kan worden? In de advocatuur of algehele juridische sector kan dat niet.

Werkt u liefst nationaal of durft u ook de internationale stap te maken? Bijvoorbeeld omdat u in het buitenland heeft gestudeerd en andere talen vloeiend spreekt en schrijft? Of omdat u zelfs bevoegd advocaat bent in het buitenland?

Op dit moment kunt u cliënten misschien al online adviseren, maar een perfecte plek om uw eigen kennis, ervaring, blogs en specialismen te delen met cliënten waar u naar op zoek bent. Die was er nog niet. 

Nu is die er wel. En dat is waar onze samenwerking met advocaten als u zo succesvol is. U levert het beste juridisch advies, wij leveren de beste posities in zoekmachines voor uw online vindbaarheid als advocaat.

Toekomst advocatuur

De toekomst van de advocatuur is voor een groot deel gebaseerd op online marketing. Maar online marketing is niet genoeg. Want u kunt uw online vindbaarheid vergroten, maar als het gemak om met u in contact te komen ontbreekt, zullen mensen en bedrijven toch afhaken en geen contact opnemen. Om die reden kan iedereen nu online met u in contact komen via LegalSpot. En innoveren wij zelf ook? Jazeker, vanaf eind 2015 is onze online agenda en boekingsmodule beschikbaar. En wilt u direct gebeld kunnen worden door nieuwe clienten? Zelfs online bellen met advocaten wordt beschikbaar.

Online meetellen wordt een belangrijk component van de dagelijkse bedrijfsvoering binnen de advocatuur. Of u nu landelijke dekking wilt of juist lokaal goed vindbaar wilt zijn. Het is mogelijk via LegalSpot.nl.

Uiteraard kunt u uw vindbaarheid beperken tot uw eigen regio. Zo krijgt u nooit vragen uit de andere kant van het land als u dat niet wilt.

LegalSpot maakt het allemaal mogelijk. U kunt hier een profiel aanmaken en aangeven wat uw tarieven, ervaring en specialismen zijn. Zo onderscheid u zich van collega’s en concurrenten. 

Wij bieden het online juridisch platform van de toekomst, u heeft alle vrijheid om het naar eigen wens in te vullen.

Uniek profiel en boekingsmodule

Het meest aantrekkelijk is een professioneel en uniek profiel. Wilt u een volledig op maat gemaakt profiel?

Wij komen graag langs voor een kort interview en het maken van professionele foto's. Hiermee realiseren we een optimale online beleving voor u en uw nieuwe clienten. 

Daarnaast kunt u beschikken over onze online boekingsmodule en agenda. Zo kunnen uw clienten online zien wanneer ze een afspraak met u kunnen maken. Zij "boeken" u dan direct online.

Dit zorgt voor serieuze opdrachten van nieuwe clienten.

Hoe innovatief zijn advocaten?

Advocaten zijn niet altijd innovatief. Zo is het pas een jaar of 25 toegestaan om reclame te maken als advocaat. En wordt er veel reclame gemaakt? Dat valt mee. Advertenties in vakbladen of de dure plekken binnen zoekmachines. Dat is het wel.

De advocaat van de toekomst wil innoveren. Liefst online innoveren; online is immers nog veel terrein te winnen.

U wilt weten wat er speelt in de online markt en hoe u meer cliënten kunt bereiken. Zoals we hierboven hebben uitgelegd zijn er legio mogelijkheden. En die kunt u samen met ons benutten.

Cliënten in heel Nederland bedienen wordt steeds aantrekkelijker. Maar ook als u enkel lokaal of juist internationaal wilt werken zijn er genoeg mogelijkheden. 

Want u wilt beginnen met online marketing. Maar waarom zou u beginnen met online innovatie? Brengt dit genoeg groei en doen collega’s en concurrenten het ook?

De advocaat van de toekomst gaat online steeds verder met innoveren. Zo wordt uw eigen website beter en mooier, maar u merkt dat er niet altijd veel vragen binnenkomen via de website. De vindbaarheid valt soms wat tegen.

U kunt daar nu wat aan doen. Maak hier een profiel aan op LegalSpot.nl 

LegalSpot heeft een uniek en innovatief juridisch platform gecreëerd, omdat echt optimaal en doelgericht online marketing inzetten als advocaat nog niet voldoende mogelijk is in Nederland. 

Dit innovatieve juridische platform werkt het beste omdat het druk bezocht wordt door particulieren en bedrijven die zo op een gevoelsmatige manier bij de juridisch adviseur uitkomen in hun eigen regio en binnen het vakgebied waarbinnen de juridische vraag of het juridische probleem ligt.

Probeer het zelf en innoveer ook!

Probeert u het zelf eens om een adviseur te zoeken via LegalSpot.nl en kijk hoe innovatief het platform is en hoe u op een gevoelsmatige manier naar advocaat, jurist, mediator of belastingadviseur wordt begeleid. 

Innovatie in de advocatuur klinkt misschien ondanks alle bovenstaande voorbeelden nog steeds niet altijd aantrekkelijk, het gaat immers al eeuwen goed met advocaten en de advocatuur. Toch brengt het internet verandering. Online marketing voor advocaten wordt steeds groter.

Moderne advocaat duikt in online marketing 

Maar u wilt met uw advocatenkantoor innoveren en groeien. En daar hoort online investeren in marketing bij.

Bij ons sluit u geen duur abonnement af. Bij ons betaalt u slechts € 1,- per keer dat uw profiel wordt aangeklikt. 

Als advocaat kunt u het zien als marketing en reclame maken zonder dat u zich stoot aan de regels van de Orde van Advocaten.

LegalSpot.nl behoort tot de groostste online bemiddelaars van Nederland en is een snelgroeiend juridisch platform in Nederland. Voor particulieren en bedrijven. Van DGA, MKB’er, Maatschappen, verenigingen en ZZP’er tot particulier.

LegalSpot brengt ze in contact met de juiste advocaat, jurist, mediator of fiscalist. En tegenwoordig zelfs ook met boekhouder en accountant.

Warme leads en daadwerkelijke opdrachten 

Veel advocaten denken dat ze via een online platform geen goede opdrachten binnenkrijgen. Daarom bieden de meeste van onze aangesloten adviseurs een eerste gesprek gratis aan. Dit vergroot de conversie van vraag naar opdracht aanzienlijk.

Als u een gratis eerste gesprek aanbiedt wordt dit duidelijk getoond aan nieuwe cliënten bij de zoekresultaten op LegalSpot.nl.

Voor potentiele cliënten neemt dit een enorme drempel weg om in contact te komen met een juridisch adviseur.

Vraag het de advocaat!

Potentiele cliënten stellen u eerder een vraag en komen graag bij u langs of willen telefonisch een eerste gratis gesprek met u aangaan.

Hierdoor ontstaat een betere band tussen adviseur en potentiele cliënt en neemt het percentage warme leads dat daadwerkelijk een opdracht wordt met wel 75 procent toe. 

5 tips voor de advocaat van de toekomst 

  1. Bepaal of u lokaal, landelijk of internationaal wilt werken
  2. Bepaal uw online marketing budget
  3. Bepaal of u een eerste gesprek gratis aan wilt bieden
  4. Beperk het marketingbudget voor zoekmachines
  5. Vergroot gericht de aandacht op uw advocatenkantoor