In januari 2016 kreeg ik een hoger bedrag aan loon uitgekeerd door mijn werkgever. Ik heb 2 dagen later geïnformeerd bij de salarisadministratie of de berekening wel klopte en of ik later niet geconfronteerd zou worden met een terugbetaling. Men verzekerde mij dat alles klopte. In april 2017 deed ik aangifte van belasting en kwam tot de ontdekking dat ik € 2900 euro naheffing moest betalen.
De salaris administratie geeft ruiterlijk toe dat zij een fout hebben gemaakt. Ik heb twee aanstellingen bij dezelfde werkgever (al 10 jaar). Zij hebben verzuimd de twee inkomens correct te verlonen, iets wat in de 10 jaar daarvoor wel gebeurde. Dit in verband met de invoering van een nieuw administratiesysteem.
Ik ben van mening dat de salarisadministratie voor deze fout aansprakelijk is en verwacht dat zij mij voor dit bedrag schadeloos stellen.
Mijn werkgever betreurt de gang van zaken maar meent dat ik slechts verkeerd ben ingelicht en dat daarmee de kous af is.
Wie heeft gelijk?