Ik moet sinds een aantal maanden voor mijn werk (deels horeca, deels productie (denk aan bier brouwen)) de uren registreren in een app. Ik vul begin- en eindtijd in en hoeveel pauze. Nu keek ik onlangs twee weken terug en zag wat raars. Eerst dacht ik dat ik een aantal keer verkeerde eindtijd had geregistreerd, maar later zag ik dat er minstens vier dagen waren waar de tijden bij het accorderen door mijn werkgever naar beneden bijgesteld waren. Er zijn geen vaste eindtijden, je bent klaar als je alles schoon hebt voor de dag erna (er is een sluitlijst met taken).
Ik heb de floormanager hierover gemaild dat ik opheldering wilde, zij gaf aan dat omdat zij toen nog relatief nieuw was ze dit met de eigenaar samen had gedaan en het zijn beslissing was geweest dit te doen, en dat hij zou reageren op mijn mail. Toen ik 5 weken na die eerste mail van hem nog niks had gehoord terwijl we in de 'brouwerij' tweemaal per week samen werken heb ik hem nogmaals gemaild dat ik een lijst wilde van alle uren die gewijzigd zijn, dat ik wilde dat die terug veranderd werden, excuses van hem verlangde en de belofte wilde dat dit niet meer zou gebeuren.
Hij mailde nu dat hij meerdere malen mij heeft gevraagd om een datum voor een gesprek. Dit is flauw, want we gingen over een andere kwestie binnenkort even zitten, maar hij insinueert in die mail dus dat hij er mondeling meermaals over begonnen is, maar dat is niet zo. Dat heb ik ook terug gemaild en voor komende week een gesprek gepland. Op alle andere punten is hij nog niet ingegaan. Ik wil het gesprek opnemen (dat geef ik wel aan bij hem) omdat in het verleden dingen die in gesprekken gezegd waren later door hem ontkend werden. Is dit aan of af te raden? En moet ik hard zijn in mijn eid dat de uren hersteld worden?
Het zou nog kunnen dat hij gaat ontkennen, maar de floor manager heeft al toegegeven dat ze veranderd zijn.
Ik vind het een hele nare situatie, ik werk al 5 jaar voor dit bedrijf, nooit een dag ziek geweest, expres in Corona tijd geen vrije dagen opgenomen omdat er dan extra krachten ingezet zouden moeten worden, ook de beloofde 3% loonsverhoging nog niet geclaimd vanwege corona. En dan krijg ik ineens dit op mijn dak.
Kan ik van de laatste drie maanden voordat we de app gingen gebruiken de urenbriefjes opvragen om te controleren? Moeten ze deze overhandigen? Sinds de app heb ik geen eigen urenregistratie bijgehouden, omdat ik niet wist dat mijn werkgever de door mij ingevoerde uren zonder bericht kon veranderen.
Veel vragen, sorry voor het wat chaotische bericht..
Geschreven door Anoniem6891 op
17 August 2020 om 17:01.