Vorig jaar in dienst getreden. Aangegeven dat ik onbetaald ouderschapsverlof wil. 2 maanden voordat ik daadwerkelijk in dienst ging kreeg ik via appje door dat ik zelf formulier moest invullen voor onbetaald ouderschapsverlof. Toen had ik nog geen inloggegevens van de selfservice-site, dit heb ik aangegeven. Nadien is er geen herinnering meer geweest over het invullen van het document. Ik vul zelf wel wekelijks op mijn werkstaat in dat ik per week 4 uur onbetaald ouderschapsverlof opneem.
Nu blijkt dus dat ik afgelopen jaar alle 52 weken 4 uur teveel ben uitbetaald. Omdat salarisadministratie niet op de hoogte was dat ik onbetaald ouderschapsverlof wilde. De organisatie geeft aan dat ik zelf had moeten controleren op mn loonstrook etc. Is dit niet een taak van leidinggevende en salarisadministratie? Er wordt nu een berekening gemaakt hoeveel ik terug moet betalen.. is dit juist? Of sta ik in mn recht als ik zeg dat leidinggevende had moeten controleren of alle documenten in orde zijn?