Ik heb vorig jaar rond november (een veel te duur) fitness abonnement afgesloten. Afgesproken was dat ik sowieso gratis bij die sportschool kon sporten zolang ik mijn abonnement bij mijn oude sportschool nog moest betalen. Mijn abonnement bij Basic Fit is in januari afgelopen. Als extraatje gaf de instructeur bij de nieuwe sportschool aan dat ik cadeau nog aan periode extra gratis kon sporten, ik weet niet meer precies wat er is afgesproken en vanaf welke maand ik zou gaan betalen het was eigenlijk allemaal een beetje vaag. In mijn beleving moest ik rond mei gaan betalen. In juni kwam ik er achter dat er eigenlijk nooit geld is afgeschreven van mijn rekening (dit zou gebeuren middels een automatische incasso). Ik dacht dat ik misschien te weinig geld op mijn rekening had dus heb het nog een maand afgewacht maar toen ben ik het eigenlijk weer vergeten. Ik ben ook nooit meer gaan sporten afgezien van de eerste 2/3 maanden. Kort geleden dacht ik daar plots aan en schrok ik behoorlijk, gezien het een abonnement van 50 euro per maand betreft en ik inmiddels dus een hele som geld verschuldigd zou zijn. Er is dus iets mis gegaan met de automatische incasso, ik vermoed dat ze misschien mijn contract zijn vergeten te verwerken of het zijn kwijtgeraakt. Ik heb destijds wel iets ter plekke getekend in de sportschool zelf en dat heeft de instructeur toen bij zijn computer gelegd. 3 weken geleden ben ik naar de sportschool toe gegaan met de vraag of ik mijn contract mag inzien, de medewerker vertelde mij dat een externe partij de contracten heeft en ze die niet daar hebben liggen. Zij heeft toen een mail gestuurd, waar ik ook cc in sta, met de vraag of ze mijn contract per mail naar mij toe kan sturen. Na 6 dagen had ik nog geen reactie en heb ik opnieuw de sportschool en die andere instantie gemaild met de vraag of ze het contract kunnen sturen. Wederom geen reactie dus heb ik nogmaals gemaild, maar nog steeds geen reactie. Ik heb dus in totaal 3 pogingen gedaan om mijn contract in te kunnen zien.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik vermoed dat ze mijn contract helemaal niet hebben, in dat geval is er toch geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen? Moet ik er nu zelf achter aan gaan of kan ik het laten rusten?
In het geval dat zij wel mijn contract hebben, in hoeverre is het dan mijn schuld dat er iets mis is gegaan met het betalen, gezien zij een fout hebben gemaakt met de automatische incasso? Ik ben een student dus als ik wel moet betalen zou ik het liefste een regeling omtrent de betaling regelen met de sportschool want het gaat om een groot bedrag.
Het liefste (natuurlijk) wil ik van het abonnement af omdat ik het erg impulsief heb afgesloten en het veel te duur is voor de service die geboden wordt. Onlangs is er iemand in mijn directe omgeving van haar contract afgekomen bij dezelfde sportschool, zij was niet tevreden. Het is natuurlijk ook mijn fout dus ik begrijp het heel goed als ik er niet onder uit kan komen.
Bedankt!
Geschreven door NinaL op
1 November 2018 om 14:11.