In 2015 ben ik ingegaan op een aanbieding van Canal Digitaal. Zie de tekst: Als trouwe CanalDigitaal-klant bieden we u graag nu al een mooi alternatief pakket, met een aantrekkelijke aanbieding. Het Basis-pakket biedt 23 extra zenders en 14 scherpe HD-zenders. Het Basis-pakket kost normaal € 15,95 per maand, maar u krijgt het Basis-pakket voor de vaste lage prijs van slechts € 10 per maand.
Nu krijg ik een mail met de volgende tekst:
Je maakt gebruik van het Start HD-pakket voor € 10 per maand. Dit is inclusief een heel mooie korting. Omdat we blij zijn dat je klant bent van Canal Digitaal, hebben we besloten de korting te verlengen, maar met een iets lager percentage. Dat betekent dat je maandtarief per 1 juli 2018 wijzigt van € 10 naar € 13. Zo geniet je nog steeds van heel veel voordeel.
En we bieden je nu nog meer voordeel, want we voegen nog eens 4 extra zenders toe aan je pakket.
Ik heb al gemaild: Zoals ik al schreef was de aanbieding waar ik op ben ingegaan een VASTE prijs van 10 euro per maand.
Er is, zoals u kunt lezen, geen enkele sprake van een korting op de normale prijs.
Ik verwacht dat CD het gedane aanbod gestand doet.
Aan een ongevraagde uitbreiding van het aantal zenders heb ik ook geen enkele behoefte.
Canal Digitaal antwoordt hierop:
De tekst zegt het al. Het Basis pakket kostte toen al €15,95, dus was er wel degelijk sprake van een korting. Dit was een korting van €5,95 welke is gegroeid tot wel €12,95 sinds januari dit jaar. Waar het op neerkomt is dat de rechten voor de zenders elk jaar duurder worden en wij deze prijs niet meer kunnen handhaven. Daarnaast mogen wij prijswijzigingen doorvoeren. Heeft u nog een vaste looptijd dan mag u eerder opzeggen. In uw geval bent u al geruime tijd contractvrij.
Kan ik juridisch gezien blijven volhouden dat het contract ging om een vaste prijs ( en niet om een bepaalde korting )?
Geschreven door elja op
31 May 2018 om 11:41.