Ik bestelde als verjaardags cadeau een Samsung S4.
Ontvangen op Donderdag 20 Juli, en vervolgens het cadeau ingepakt en opgeborgen. Zaterdag 22 Juli de telefoon aan m'n dochter gegeven die hem uiteraard gelijk in gebruik nam.
Hij moest al snel op de oplader en toen bleek dat de batterij niet opladen.
Savond's gelijk de webshop (phonemarket.nl) gemailed om het door te geven.
Het antwoord was eerst dat hij niet geruild kon worden omdat hij al gebruikt was.
Ik wou mijn geld terug, maar dat was ook niet mogelijk zonder waardeverlies. Dus had ik geen keus reparatie te accepteren.
Wel werd erbij verteld dat er later nog werd beoordeeld of de telefoon misschien wel omgeruild kon worden omdat het een batterij defect was.
Goed eindelijk na 6 dagen een antwoord.
Ik kopieer hier de mail.
------------------------------
Onlangs hebben wij uw toestel wat u reeds teruggestuurd uitgepakt. Bij het uitpakken viel ons meteen op dat de telefoon zeer slecht is omgegaan. Zowel de telefoon als de bijgeleverde accessoire waren vies en stonken naar tabak.
Uit uw eigen woorden heeft u de telefoon recentelijk pas in gebruik genomen. Onze beoordeling is van mening dat u in de zeer korte tijd erg slecht bent omgegaan met uw product. Inmiddels krijgen wij de telefoon niet opgestart wat een weer een afwijkend klacht is als wat u hebt opgegeven.
Om onder andere deze redenen kunnen wij de telefoon met geen mogelijkheid omruilen voor u. De leverancier heeft ons meteen duidelijk gemaakt de telefoon niet te accepteren. Daarvoor zijn wij genoodzaakt de telefoon voor u op te sturen voor garantie/reparatie.
We willen hierbij ook zwart op wit bevestigen dat indien de telefoon om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komt voor garantie wegens wat voor reden dan ook, dat wij daar niet verantwoordelijk voor zijn of te claimen bij een prijsopgave.
De telefoon zal na het weekend opgestuurd worden, nadat deze hersteld is zal deze ook geleverd worden op uw besteladres. Mocht u een afwijkende vraag hebben vernemen wij dat graag van u.
------------
Ze claimen plots dat ik niet goed het defect vermeld heb, terwijl ik toch duidelijk gezegd heb dat de batterij niet oplade. Wat dus resulteert in een telefoon die niet aangaat.
Ik heb het te laat gemeld, terwijl de garantie 2 jaar is. Hoe kun je claimen dat er 2 jaar garantie opzit als een defect binnen 24 uur gemeld moet worden?
Ik heb de telefoon vies gemaakt, ik wordt inderdaad gerookt in huis, maar dat neemt niet weg dat mij een defect product is geleverd.
Ik mag straks natuurlijk voor de reparatie kosten opdraaien wat ik absoluut niet van plan ben te gaan betalen.
Ik ben dan ook van plan juridische hulp te zoeken bij een eventuele rekening.
De reparateur gaat een prijs opgave geven, ik ben niet van plan dit te betalen, maar door akkoord te gaan met de reparatie zit ik waarschijnlijk ook juridisch aan de kosten gebonden?
Als ik hem terug laat sturen moet ik ook 36 euro betalen staat in de voorwaarden.
Ik zou graag advies willen.
Ik ga verder geen contact meer met de webwinkel zoeken totdat ik de telefoon weer in huis heb.
Ik heb het idee dat verder communiceren geen nut heeft.
mvg.
Geschreven door Johan op
29 July 2017 om 22:16.