Stel, je neemt een busabonnement af die per jaar betaald moet worden. Je betaald via Ideal en DENKT het product bij een OV-chipkaart oplaad station te hebben opgehaald.
Vervolgens reis je enkele weken/maanden, tot je erachter komt dat het product dat je op je kaart DACHT te hebben gezet, er helemaal niet op staat. Reden? Onbekend, maar mijn vermoeden is dat het OV-chipkaart station niet werkte/storing had.
Afijn, je verwacht als klant dan een aantal dingen:
- Dat het busbedrijf een automatische melding geeft (email) dat je je product niet op tijd (moet binnen 2 weken) "opgehaald" hebt.
- Dat de busmaatschappij het geld terugstort.
Geen van beide is gebeurd.
Via het een webformulier kan ik de aanschafprijs van het product terugkrijgen. Echter; we zijn inmiddels 2-3 maanden verder en de busmaatschappij heeft niet zelfstandig het geld teruggestort. Zonder handelingen van mijn kant, zal ik het ook niet terugkrijgen (ook al kan ik het product niet meer ophalen!)
Is er, in juridische zin, sprake van diefstal, waarvoor aangifte gedaan kan worden?
Geschreven door Jbtje op
1 December 2018 om 23:18.