Beste Elssmeijsters,
Ik neem aan dat je een boeking via Internet hebt gedaan. Je hebt dan te maken met de Wet Koop op Afstand. Daarin staat helaas (artikel 7:46i BW) dat je o.a. hotelboekingen waarbij een vaste datum is afgesproken, niet kunt opzeggen of annuleren. Dat kan anders zijn als in de algemene voorwaarden van de aanbieder zelf in een mogelijkheid tot annuleren is voorzien, maar dan heb je vaak te maken met een boete (annuleringskosten).
In de situatie die jij omschrijft heb je alleen meerdere keren verzocht om een bevestiging dat het hotel dat je had geboekt, daadwerkelijk voor jou was gereserveerd. Ik neem aan dat je, doordat je die bevestiging niet ontving, je bang was bij het hotel aan te komen en dat er dan toch geen kamer voor je was. Heb je om die reden een ander hotel geboekt?
Mogelijk dat je vanwege deze gang van zaken je schade (dat je het hotel alsnog moet betalen) kunt verhalen op de partij van wie je de bevestiging had dienen te krijgen? Agado? Je zou kunnen zeggen dat hun nalaten jou een bevestiging te sturen een onrechtmatige daad is waardoor jij schade hebt geleden. Het is een long shot, maar als annuleren (zonder boete) niet kon, dan blijft dat als mogelijkheid over. Reisbureau's zijn (helaas) wel erg stugge partijen om iets van gedaan te krijgen...
Succes!
Geschreven door Annemiek Machielse op
17 October 2018 om 12:03.
Beantwoorden