Otto (postorderbedrijf) levert 2 van de 3 bestelde producten Met als (eenzijdige) afspraak: u moet voor de twee producten alvast betalen. Ik Heb zelf kenbaar gemaakt, dat ik pas betaals als ik ook het derde product ontvang. Otto.nl gaat hier niet mee akkoord en geeft mij een betaaldeadline voor de al twee ontvangen producten. (2 broeken besteld, en 1 waterkoker welke in de aanbieding was). De aanbieding wordt niet geleverd (met als excuus de leverancier zal het half mei pas leveren). Overigens is de product (zonder aanbiedingsprijs) wel gewoon nog bestelbaar via de website.
0
Geschreven door Wirindre op
7 May 2018 om 18:55.
Antwoorden
Jeffrey Rijkschroeff
Legalspot Adviseur
3 87
Beste Wirindre,
Wat vervelend dat een artikel nog niet is geleverd. Voor wanprestatie moet er sprake zijn van niet nakoming van de verplichting en moet er sprake zijn van verzuim. Nu Otto aangeeft dat het derde product half mei geleverd zal worden, is er geen sprake van verzuim. Daardoor is er automatisch geen sprake van wanprestatie.
Otto zal ongetwijfeld in de algemene voorwaarden hebben staan dat deze manier van factureren, dus betalen voor de geleverde producten en de nalevering later. Dat houdt ook in dat u akkoord bent gegaan met deze wijze van betalen. Gezien u twee producten wel hebt ontvangen, is het dan niet meer dan logisch dat er voor die producten betaalt dient te worden. U heeft ze immers gekocht en gekregen.
0
Geschreven door Jeffrey Rijkschroeff op
9 May 2018 om 11:05.
Beantwoorden