Wij hebben op 13 Augustus 2019 twee wit gouden trouw ringen van een juwelier in Emmen gekocht. Deze bleken van dermate slechte kwaliteit dat na 5 dagen wij met de juwelier moesten bellen over krassen en putjes, tevens kreeg ik uitslag van het metaal. We waren op dat moment op hewelijksreis en zouden daarna weer contact opnemen. Direkt bij thuiskomst op 1 september, bleken de ringen ook nog eens te verkeuren. Er was meteen weer telefonische en schriftelijke contact opgenomen met de juwelier en direkt gevraagd naar de mogelijkheid ons geld terug te krijgen. De juwelier wilde ons eerst extra laten betalen voor betere ringen van het zelfde merk, na een aantal weken boden ze deze 'upgrade' gratis aan, daar wij steeds om ons geld bleven vragen. Juwelier wil tot op heden nog steeds niet ons geld terug geven en de ringen terug nemen. Wij willen geen zaken meer met deze juewlier doen, daar zij ons niet geinformeerd hadden over de implicaties van een laag waardige(9ct) wit gouden ringen - dit werd tijdens een van mijn gesprekken wel duidelijk gemaakt;'wit goud bestaat niet - is een legering' - we dragen de ringen sinds mid-augustus niet meer en we willen ook geen ringen meer hebben. Ik zit nu vast met de stugheid van deze juewelier. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen? Kan ik mij ergens op beroepen? Alvast hartelijk dank voor uw antwoord. Met vriendelijke groet, Patrick Twellaar
Geschreven door PTwellaar op
21 November 2019 om 10:52.