Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over een geschil dat ik met Booking.com heb.
Ik had via Booking gereserveerd bij het Ibis Budget hotel in Boulogne Sur Mer (Frankrijk) van 22 tot 29 mei. Ik heb er geen gebruik van kunnen maken vanwege de lockdown in Frankrijk, waardoor je het land niet in kon. Toen heb ik Booking gebeld of ik mijn geld terug kon krijgen en dat is mij toegezegd. De afspraak was dat ik de bevestiging dat het hotel akkoord was met een restitutie naar Booking zou sturen. Die bevestiging heb ik vervolgens doorgestuurd.
Toen gebeurde er niks en zeiden ze ineens dat de bevestiging direct van het hotel naar Booking gestuurd moest worden (dus niet via mij, zoals ze eerder zeiden).
Later kwam daarbij dat er expliciet in de e-mail moest staan dat het hotel akkoord is met een kosteloze annulering.
Dus toen heb ik het hotel verzocht een e-mail direct naar Booking te sturen en een kosteloze annulering te bevestigen. Dit hebben zij gedaan en ik heb hiervan een CC ontvangen.
Nu komt Booking de afspraak nog steeds niet na, omdat het nu ineens een schriftelijke bevestiging moet zijn.
Booking zegt dat het hotel niet reageert op hun mails en dat ze daarom het geld niet teruggeven.
Dit duurt nu al 4 maanden.
Nu is mijn vraag: kan dit juridisch gezien wat Booking doet?
Het hotel heeft een kosteloze annulering bevestigd en direct aan Booking gestuurd. Dus kan Booking het geld dan houden, alleen omdat het niet schriftelijk is?
Veel dank voor eventuele reacties hierop,
Bas
Geschreven door Bas v E op
6 October 2020 om 18:52.