Behanger/schilder heeft zijn werk dramatisch opgeleverd. Scheef behangen, hoeken niet strak behangen (overal lucht tussen), banen vergeten met verven, sommige moeilijker bereikbare plekken niet behangen, etc. Ik heb hem 2x terug laten komen om hem de kans te geven het zelf te repareren, maar zonder positief resultaat. Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en heb ik via de mail aangegeven dat ik niet bereid ben om de laatste factuur (50% na oplevering en 100% tevredenheid) te betalen, aangezien de herstelkosten hoger zijn. Hier hebben zij geen gehoor aan gegeven.
1. In hoeverre sta ik juridisch sterk genoeg om de factuur niet te betalen? Mijn inziens heb ik ze voldoende de kans gegeven het netjes te herstellen en hebben zij ook niet voldaan aan de eis voor de laatste betaling (100% tevredenheid).
2. Moet ik ze nogmaals de kans geven het te herstellen? Dit heeft niet mijn voorkeur, omdat al mijn meubels al in het huis staan en de kans op meer beschadigingen.
Geschreven door Dvv20 op
3 June 2021 om 13:57.