Ik heb op 20/05/2018 een aanhangwagen gekocht via marktplaats.nl. Ter plaatste bij de verkoper heb ik de aanhangwagen visueel geïnspecteerd. Deze was gebruikt doch ogenschijnlijk in goede staat volgens gebruik/leeftijd. Vervolgens de verkoper ook duidelijk gevraagd of deze in orde stond en er eventuele gebreken of aandachtspunten waren die ik zou moeten weten. De verkoper gaf hierop aan dat de aanhangwagen vorig jaar nog onderhoud had gehad en er verder geen aandachtspunten of gebreken aanwezig waren. De verkoop werd gesloten en ik heb de verkoper hierop het bedrag van 650€ betaald, wat was afgesproken.
Thuis gekomen kwamen de eerste gebreken naar boven onder de vorm van een krakend geluid bij het rijden. Vervolgens heb ik de aanhanger gekanteld zodoende ik de onderkant hiervan goed kon bekijken. Hier kwam ik tot de vaststelling dat de beide assen reeds in vergevorderde staat verkeerden. Zelfs zo dat het reeds een gevaar was/is om zich hier verder mee op de openbare weg te begeven. Ook bleek dat het chassis eerder al is opgelapt om breuken te verdoezelen/weg te werken zonder het eigenlijke probleem aan te pakken. Dezelfde avond nog heb ik de verkoper geprobeerd te contacteren om het probleem aan te kaarten, zonder enige reactie. Ook op 21/05/2018 heb ik de verkoper meermaals getracht te bereiken om deze zaak op te lossen, zij het door teruggave/terugbetaling of voor herstelling van de gebreken. Wederom zonder enige reactie.
Nu is het wel dat de eigenlijke verkoop mondeling en in gied vertrouwen is verlopen.
De gestuurde berichten/mails van voor de verkoop en de vraag van mezelf uit om tegemoetkoming heb ik nog staan.
Kan ik hier iets mee?