Ik ben eigenaar van een kleine supermarkt in Espel; Attent van Slooten. Attent is een onderdeel van Spar, als kleinere supermarkt. Sinds een aantal maanden hebben wij problemen met de prijswijzigingen die iedere week ons worden toegestuurd door de Spar. Op 12-12-2016 hebben wij hier als eerste melding van gemaakt bij Spar Winkelsupport en gevraagd om een oplossing voor het probleem. Winkelsupport stuurde ons, eigenlijk meteen al, door naar de Service desk van De Ridder & Den Hertog, onze kassa leverancier. Ook vanuit R&H kon het probleem niet opgelost worden. Na enkele maanden heen en weer gestuurd te zijn tussen de support afdelingen van de twee bedrijven kwamen wij erachter dat de prijzen die ons toegestuurd worden Spar prijzen zijn. Een kleine uitleg hierover: Spar is de overkoepelende organisatie die Spar en Attent winkels bevoorraadt. Omdat Attent winkels over het algemeen kleinere supermarkten zijn, hanteren deze een andere prijslijn. 2% boven de Spar prijslijn.
Nadat wij deze conclusie hadden gedaan zijn we direct naar Spar gegaan en gevraagd of ze met deze (voor ons nieuwe) info meer konden, en wederom kregen wij te horen dat het probleem niet bij Spar lag. Uiteindelijk hebben we uitgebreid onderzoek gedaan en het bleek dat ons "unit-nummer" bij Spar 553 was, maar dat bij R&H het bestand voor 295 werd geupload naar ons. Het probleem lag dus bij R&H. Nu zijn wij 2 weken verder, R&H heeft het probleem opgelost, alles is op de rit en nu vroegen wij ons af of wij een schadevergoeding konden eisen van de schuldige van het hele probleem. Allereerst door de lagere prijzen waarmee wij onze producten ongeveer 5-6 maanden hebben verkocht. Dit gaat om ongeveer 50€ per week, voor 30 weken lang. Vervolgens de verschillende handelingen die wij hebben moeten betalen voor het verlenen van service van R&H (er is nu in totaal 2 keer een nieuw artikelbestand naar ons geupload, om alle prijzen weer juist te maken, voor het installeren van deze bestanden rekent R&H €211,75 service kosten). En als laatste de tijd die ik erin heb moeten steken om de service bureaus af te bellen en lastig te vallen, talloze middagen voor het opstellen van voorbeeldartikelen en het controleren van alle prijskaartjes die we binnenkrijgen. Mijn vader (de hoogste baas in ons 'bedrijf') heeft al gezegd een procedure te willen beginnen, mocht R&H geen schadevergoeding willen betalen. Mijn vraag is dus of wij op grond van dit verhaal iets zouden kunnen starten met een kans op winnen.
Mocht u nog vragen hebben; ik hoor of zie het graag en zal graag antwoorden.
Geschreven door AttentVanSlooten op
16 June 2017 om 14:23.