Op 10 febr.2023 heb ik een inbouw koelkast gekocht. Ik heb de koelkast door een vakkundig monteur laten plaatsen.
Echter, na een paar maanden ontstond er ijsafzetting (ijsklomp) op de (binnen) achterzijde van de koelkast .
Ook onstaat er steeds water onderin de koelkast. Toch sluit de kastdeur goed af.Deurrubber vertoond geen bijzonderheden.
Kortom ; ik ben niet tevreden over het functioneren van de koelkast.
Daarom afgelopen zomer storing / problemen diverse keren gemeld bij de leverancier. Na diverse nieuwe pogingen is uiteindelijk een servicemonteur gekomen om het euvel te beoordelen.
De druk in het toestel zou in orde zijn. Maar volgens monteur mogen er geen voorwerpen ( voeding o.a.) tegen de (binnen)achterwand van de koelkast staan, want daardoor zou de ijsvorming ontstaan...
Ik heb me daar vervolgens ook aan gehouden, maar.. na enige tijd onstaat er dan toch weer die ijsklomp ( ijsafzetting ) tegen de achterzijde van de koelkast. Daarom meerdere keren klacht opnieuw gemeldt bij de serviceafdeling van de koelkast...
Maar steeds ontvang ik geen reactie. Na diverse emails en telefoontjes wordt er dan vervolgens wel een servicebezoek
gepland, maar dan komt er niemand opdagen...Ik heb daar dan steeds wel speciaal tijd voor vrijgemaakt...
Na diverse klachten te hebben ingediend wil ik kijken of ik er via juridische weg nog iets kan bereiken.
Kan ik koelkast leverancier dwingen de koelkast te vervangen door een nieuwe ? of met evt. bijbetaling vervangen door een meer betrouwbaar merk of model ?
Geschreven door pieterhen op
5 October 2024 om 14:17.