goede avond, in december ' 15 hebben we een keuken gekocht voor een som van €13.000. deze is in week 16 geleverd en gemonteerd echter tot op heden nog steeds niet volgens opdracht opgeleverd. hieronder een korte opsomming van alle incidenten tot op heden. ik heb twee vragen; 1. we hebben leverancier meermaals de gelegenheid gegeven de fouten te herstellen, tot op heden zonder resultaat. het vertrouwen dat leverancier in staat is om tot een goede oplossing te komen is inmiddels verdwenen. is onderstaande daarom voldoende om leverancier te dwingen de koop ongedaan te maken? 2. is onderstaande voldoende om schadevergoeding te eisen, zowel directe als aanvullend, en zo ja welk bedrag? gaat dan om kosten die gemaakt zijn tot op heden (uren telefonie en meerdere dagen thuis gebleven i.v.m. bezoek monteurs) en toekomstige kosten bij ontbinding (schade aan muren en vloer bij uitbreken). daarnaast zitten we 6 maanden na oplevering van de keuken nog in een huis dat niet af is. de muren zijn niet aangesmeerd en er ontbreekt een vensterbank en radiator omdat montage onmogelijk is door in gebreken blijven van leverancier. dit heeft een negatief effect op ons woonplezier. met vriendelijke groet, • twee weken na ons eerste bezoek besluiten we dat we graag een downdraft afzuiging willen i.p.v. een traditionele. na overleg met de verkoper besluiten we te kiezen voor een systeem van bora tegen een meerprijs van €300. • eind februari krijg ik van de verkoper een telefoontje dat het afzuigsysteem niet gaat passen. de unit is 50cm breed, onze gasplaat 100cm waardoor de afzuiging de pitten aan de hoeken niet zal bereiken. als alternatief wordt een smeg systeem aangeboden aangezien deze unit dezelfde breedte heeft als de gasplaat. • in de tweede week van maart krijgen we tot onze verassing bericht van leverancier dat de importeur van smeg eerst zelf wil komen kijken naar de plaatsing van de motor van de unit aangezien deze in het kruipruim komt. dit brengt een vertraging van 3 weken met zich mee wat dus geen optie is. na overleg kiezen we voor een alternatief van aeg. • op 23 maart ontvangen we een nieuwe afleverbrief waarop vermeld staat dat de keuken op 21 april geleverd gaat worden en op 22 april gemonteerd, eind week 16 i.p.v. begin zoals overeengekomen. na enkele telefoontjes krijgen we te horen dat de kasten niet eerder als woensdag week 16 klaar zullen zijn en dat onze originele afspraak niet nagekomen kan worden. blijkbaar is door het vele wisselen van downdraft de deadline verstreken om de keuken nog tijdig te laten leveren. • om toch te kijken wat de mogelijkheden zijn besluiten we op eigen initiatief het filiaal in arnhem te bezoeken om samen tot een oplossing te komen. na eerst te ontkennen bevestigd de filiaalmanager dat er onterecht is toegezegd dat er op de betreffende dag geleverd kan worden, ze bevestigen altijd een week en geen dag. mijn verzoek om mee te denken over een oplossing wordt beantwoord met de opmerking; wij hebben een fout gemaakt maar dat is jullie probleem, daar ga ik niets aan veranderen. omdat we niet meer verder komen besluiten ik de aannemer te bellen en komen we samen overeen dat we tegen betaling van 500 euro zowel de stukadoor als parketeur in het weekend door laten werken om de vertraging in te halen. • op donderdag 21 april wordt de keuken netjes afgeleverd waarbij de chauffeur nog snel langs het aangelegde leidingwerk loopt. tot onze verbazing krijgen we te horen dat er een water toe-& afvoer mist voor de vaatwasser. deze stonden niet op de technische tekening maar moeten ondanks dat argument toch aangelegd worden om te voorkomen dat we €250 voorrijkosten moeten betalen. de monteurs zouden namelijk bij het ontbreken van deze aansluitingen direct omdraaien en huiswaarts keren. ik besluit via-via een loodgieter in te schakelen die in de avonduren de benodigde aansluiting aanlegt; kosten €200 voor uren en materiaal. • op vrijdag 22 april staan de monteurs netjes om 6:50h op de stoep om aan de slag te gaan. deze springt bij het zien van het de dag ervoor aangelegde leidingwerk uit zijn vel omdat dit montage onmogelijk maakt. er zijn extra verlengstukken meegeleverd die de afstand hadden moeten overbruggen. de monteur is 2 uur bezig om alles weer te verwijderen. aan het einde van de dag blijkt er een fout gemaakt te zijn bij het monteren van de ombouw (verkeerd stuk weggezaagd), zit er een deuk in een frontje, ontbreken er twee sierlijsten en afdekkapjes en is er een fout gemaakt bij het boren in de plint. • twee weken na het monteren van de keuken willen we de radiatoren terughangen. tot mijn verbazing blijkt dat in de keuken niet te kunnen; de kast is te breed en neemt 2 cm weg die nodig is voor de radiator. lang verhaal kort; na eerst de schuld in onze schoenen te schuiven geeft de servicemedewerker toe dat dit een meetfout van de leverancier is. toegezegd wordt dat we op kosten van leverancier een nieuwe radiator mogen laten installeren. • op 19 mei, de dag dat de ombouw vervangen zal worden, ontdek ik (vocht)blaasjes op het deurtje boven de oven. daarnaast is de koelkastdeur aan de bovenzijde al behoorlijk krom getrokken. het paneel wordt vervangen (niet goed verlijmde toplaag) en er wordt een nieuwe koelkastdeur met versteviging gemonteerd. • 20 mei; helaas moeten we concluderen dat ook de nieuwe ombouw beschadigd is. op de achterzijde is een stuk lak geknapt (te lange schroef gebruikt) waardoor we op het hout kijken. niet alleen frustrerend omdat deze opnieuw vervangen moet worden maar ook omdat we wederom de stukadoor moeten afbellen. ik meld dit op 23 mei waarna aangegeven wordt dat er met spoed een nieuwe ombouw besteld zal worden. in eerste instantie krijg ik te horen dat deze op 17 juli (bijna 2 maanden later!) geleverd gaat worden. na wederom een telefoontje wordt dit teruggebracht naar 5 weken. gevolg blijft dat de verbouwing wederom niet afgerond kan worden. • begin augustus komen we er achter dat het probleem met het loslaten van de toplaag terug is. op mijn verzoek komt er een monteur om samen met ons te controleren hoeveel panelen vervangen dienen te worden, het totaal komt op 9 inclusief de ombouw die al 2x eerder vervangen is! door vakantiesluitingen van de leverancier kunnen de vervangende delen niet eerder als 15 september gemonteerd worden. • op 15 september zouden de nieuwe delen gemonteerd worden maar tot onze verbazing komt er niemand opdagen, ondanks 2 bevestigingen van datum en tijdstip. de monteur blijkt onbereikbaar voor leverancier.
Geschreven door Pvangroningen op
15 September 2016 om 20:33.