Ik heb op 12 maart 2021 een account aangemaakt bij een veilinghuis X. Met mijn emailadres, mijn persoonlijk wachtwoord en als gevolg daarvan mijn persoonlijke klantnummer gekregen "12345". In verband met een boedelverkoop van de erfenis van mijn broers en mijzelf, goederen aangeboden ter veiling bij dit veilinghuis X.
Ik heb in mei nog een aankoop gedaan bij dit veilinghuis met mijn account en klantnummer "12345". Nu heb ik recentelijk gemerkt toen ik heb ingelogd op mijn account met mijn emailadres + wachtwoord dat ik een ander klantnummer heb gekregen "67890". En dat de tenaamstelling ook veranderd is in "Erven van xxxx", met de bijbehorende facturen van handelingen die wij als Erven hebben gebezigd. Ik kan dus mijn aankoop en mijn account "12345" niet meer inzien. Ik ben de enige die kan inloggen (emailadres & wachtwoord zijn niet veranderd). Ik ben dan ook de enige persoon die kan inloggen bij het veilinghuis.
Mijn vraag: is het correct dat dit veilinghuis alles op eigen initiatief zomaar heeft veranderd en zodanig dat ik mijn persoonlijke account en als individuele klant niet meer heb? Toestemming tot verandering is niet gevraagd.
Mag een bedrijf mijn klant account zonder toestemming veranderen, naam en klantnummer?
Geschreven door ASEPOST op
26 September 2021 om 9:56.