Ik heb voor mijn dochter een oven gekocht. Binnen een week ging één van de spiralen defect. De verkoper wilde alleen het geld terugbetalen. Ik had echter voor deze oven gekozen, omdat hij uniek is. Daarom heb ik dezelfde oven teruggekocht. Nu is het 10 maanden later en exact hetzelfde probleem doet zich voor bij hetzelfde spiraal (er zitten er 3 in). Eerlijk gezegd ben ik het vertrouwen kwijt. Er lijkt zich een structureel probleem voor te doen. Het betreffende handelsplatform is van mening dat de verkoper het geld moet terugbetalen en ik moet de oven terugsturen. De verkoper daarintegen is van mening dat ik hem alleen ter reparatie kan aanbieden. Het lastige is dat de verkoper keer op keer weigert inhoudelijk in te gaan op het feit dat dit geen toevalstreffer lijkt te zijn. Dit of überhaupt een probleem dat de verkoper op geen enkele mail reageert op wat ik schrijf, alleen met de boodschap: het is buiten het zichttermijn. U moet hem in de orginele verpakking samen met alle bijbehorende accessoires aanbieden ter reparatie. Ik heb hem laten weten dat het niet redelijk is dat ik iedere doos bewaar van elk apparaat in mijn huis. Dit contract begint mij vreselijk te frustreren. De verkoper heeft één vraag wel beantwoord: wij geven geen verlengde garantie op dit onderdeel. Anders gezegd: we plaatsten hetzelfde ondeugdelijke onderdeel er nu in terug en als het goed is gaat die kapot als de garantie net is verlopen.
Is deze van zaken gerechtvaardigd? Het voelt voor mij zo onredelijk.
0
Geschreven door Hebole op
7 November 2020 om 14:04.