Mijn moeder van 91 jaar heeft al een aantal jaren een sleutelkluisje op haar voordeur. Dit heeft zij destijds via de thuiszorgorganisatie geregeld en kostte 60 euro. Zij heeft er gelukkig nog geen gebruik van hoeven laten maken. Nu heeft zij van thuiszorgorganistaie een brief ontvangen dat vanwege de financien en stoppen van subsidies het beheer van de sleutelkluisjes vanaf 1 januari 2019 wordt uitbesteed en dat er vanaf die datum 4,95 euro per maand voor moeten betaald. Of je kunt er voor kiezen dat de sleutelkluis wordt weggehaald en dat er zelf al dan niet een sleutelkluis wordt aangeschaft. Ik vraag mij af of dit allemaal zomaar jan. Het riekt in mijn beleving naar zakkenklopperij. Wat vind u hiervan?
0
Geschreven door Sveertje op
27 November 2018 om 0:12.
Antwoorden
Annemiek Machielse
Legalspot Adviseur
2 96
Beste Sveertje,
Bij dit soort vragen komt het aan op wat de inhoud van de overeenkomst is. Welke afspraken zijn er voor het plaatsen van het sleutelkluisje gemaakt. En, kan die overeenkomst worden opgezegd en zo ja, wat gebeurt er na opzegging. Misschien dat er correspondentie over is van een aantal jaar geleden die daar meer duidelijkheid over geeft.
De uitkomst hiervan is bepalend voor of het allemaal wel of niet mag.
In de meeste van dit soort gevallen, is de overeenkomst dat de 60 euro administratie / plaatsingskosten zijn geweest en de afspraak was gratis gebruik. Dan kan de gebruiksovereenkomst worden opgezegd. Het kastje is nog steeds eigendom van de thuiszorgorganisatie en kan door hen worden weggehaald. Je kunt dan in ieder geval nog wel aangeven dat als je vantevoren had geweten dat er op een bepaald moment een soort van huur voor het kluisje betaald moest worden, dat je dan nooit had ingestemd met betaling van die 60 euro.
Succes
0
Geschreven door Annemiek Machielse op
29 November 2018 om 9:08.
Beantwoorden