Het betreft een levering van medicatie per post door een online apotheek. Ik hou de naam van het bedrijf achterwege in deze vraag.
Ik heb vooraf ongeveer 110 euro betaald en bij het versturen hebben ze me een track & trace gedeeld van de koerier (vanuit Duitsland).
Het pakketje is niet bij mij aangekomen, en ik heb geen mails ontvangen over dat ik het ergens af had moeten halen. Er is niemand aan de deur geweest aangezien toen ik aanwezig was en er lag ook geen briefje in de brievenbus over dat er een poging is geweest van levering.
Omdat het vanuit het buitenland komt duurt het even voordat het zin heeft om naar track en trace te kijken. En het is me daardoor onschoten om het in de gaten te houden.
Het product wordt bij retourzending vernietigd. Daar kan ik me iets bij voorstellen aangezien het om medicatie gaat. Maar ik vind het persoonlijk niet normaal dat de kosten volledig op mijn rekening komen bij deze mislukte levering van het pakketje. De zender draait er omheen, maar omdat ze de kosten volledig bij mij neerleggen lijken ze toch echt te duiden dat dat het mijn schuld zou zijn omdat ik niet de track en trace in de gaten heb gehouden. Ze willen me ook niet tegemoetkomen en geven alleen aan dat ik het nog eens kan betalen en sturen ze het opnieuw.
Heeft de zender gelijk? En is het de verantwoordelijkheid van de ontvanger om actief te monitoren wanneer het pakket aankomt?