Enkele weken geleden heb ik voor het eerst in m'n leven de stap durven wagen om over te stappen van energieleverancier. Via een tussenpersoon mijn oude contracten (Essent en Eneco) op laten zeggen en een nieuw contract afgesloten. De nieuwe leverancier zou dit weekend (2 december) gaan leveren. So far, so good.
Bij Essent liep het allemaal netjes. Ik kreeg een bevestiging van mijn opzegging en via mijn account kan ik nog e.e.a. inzien. Hoe anders loopt het bij Eneco. Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn opzegging, dus om e.e.a. te controleren al eerder berichten gestuurd en vanochtend in proberen te loggen op mijn account om te zien of het allemaal goed was verlopen. Tot mijn verbazing is mijn account niet meer toegankelijk. Ik heb daarop van ellende via Facebook een bericht gestuurd en gevraagd om mijn account toegankelijk te maken, in elk geval tot het moment dat de eindafrekening plaats heeft gevonden. Volgens de medewerker van Eneco is dit niet mogelijk want ik ben geen klant meer. Daarop heb ik gevraagd of ik dan op een andere manier inzicht kan krijgen in mijn termijnbedragen, mijn betalingen, mijn jaarafrekeningen en de meterstanden. Denise, de medewerker van Eneco, heeft mij daar alsvolgt op geantwoord: "Dat inzicht is inmiddels niet meer beschikbaar en kunnen wij jou ook niet meer verlenen, sorry.".
Mijn vraag: moet ik hier genoegen mee nemen? Ik wil graag inzicht, in elk geval tot het moment dat er een correcte eindafrekening gemaakt is, dat lijkt me toch niet onredelijk?
Geschreven door Probleemgeval op
3 December 2018 om 12:48.