T Mobile biedt een overstapservice. Mijn moeder stapte over van Tele 2 naar T mobile op 27 januari. haar werd uitgelegd dat de service geld als je binnen 3 dagen je klantgegevens van de Tele 2 doorgeeft. Dit meteen gedaan. Aanvraag werd verstuurd. Er werd niet geattendeerd op een mail die zou moeten volgen.
Gister (05-04-2017) werd voor de tweede keer toch weer een termijn geïncasseerd door Tele 2. Hebben gebeld en wat blijkt er is nooit opgezegd.
T Mobile gebeld en zij gaven aan dat ze op 30 januari (laatste dag dat de overstapservice gold) een email te hebben gestuurd naar mijn moeder met de informatie dat de overstap service niet doorgaat. Mijn moeder is bijna 60 en checkt nooit haar email. Ik heb de overstap voor haar geregeld en alle bevestigingsmails en alles in de gaten gehouden. Deze mail heb ik niet geanticipeerd omdat nergens werd verteld dat de overstapservice ook nog goed gekeurd zou moeten worden. Hierdoor moet mijn moeder 100 euro aan 2 termijnen betalen omdat tele 2 het abonnement ook door liet lopen.
Dit is de eerste klacht waarbij ik juridisch advies wil hebben, als gevoelskwestie is dit totaal klantonvriendelijk en ik hoop dat ik een juridische voet heb om op te staan.
Ten tweede heb ik een vraag over de wet koop op afstand. Er is altijd 14 dagen bedenktijd. Ik ben zelf klant bij de Ziggo en hier had ik vanaf het moment dat het product werd geleverd (televisie en internet kastje) nog 14 dagen de tijd om van het abonnement af te zien. Je legt je toch vast voor een jaar en veel kosten op jaarbasis. Ik verwachtte dat dit een wet was en dat dit bij t mobile ook zo was.
Telefonisch werd mijn moeder namelijk verteld dat ze interactieve tv kreeg en al haar favoriete programma's terug zou kunnen kijken.
Dit bleek niet zo te zijn, en de verkoper heeft de opties zwaar aangedikt. Echter toen we 1 uur nadat ze het kastje had belde naar t mobile of we het terug konden sturen omdat het totaal niet was wat er werd gecommuniceerd kregen we te horen dat de 14 dagen bedenktijd ingingen op het moment dat ze de aanvraag indiende, 27 januari. En op 6 februari stuurde T mobile pas een monteur. Ze zorgen er dus voor dat je bedenktijd altijd al voorbij is als je het product in huis krijgt maar mijn vraag is of het wettelijk gezien niet pas ingaat nadat je het product hebt.
Dit is dus mijn tweede vraag.
We zijn ontzettend slecht geholpen door de telefonische medewerkers van t mobile. Er werd niet geluisterd naar de klacht omdat ze vinden dat het mijn moeders schuld is en toen ik toch doorging om mijn teleurstelling te uitten en probeerde of ik met iemand anders kon praten werd mij verteld dat dit niet kon en dat ze me verder niks kon vertellen en dat ze wilde ophangen!
Hoop dat jullie mijn moeder verder kunnen helpen, naar mij wordt niet geluisterd.
Met vriendelijke groet,
Angelique Bos
Geschreven door ikwilvantmobileaf op
5 April 2017 om 16:01.