Op verschillende sites lees ik dat wanneer men een pakketje retour stuurt naar de leverancier, dat de verzender (consument) dan verantwoordelijk is/het risico draagt m.b.t. het wel/niet aankomen van het pakket bij de leverancier.
Maar hoe zit dat wanneer ik als consument het pakket retour stuur volgens de instructies die de leverancier mij daarvoor geeft? In mijn geval gaat het om een pakketje van BCC. Ik heb online het pakket voor 'retourzending' aangemeld en van deze melding een bevestiging gekregen met daarbij instructies voor het retourneren. Deze instructies waren:
-plak de retoursticker op de doos
-verpak het artikel zo goed mogelijk in originele verpakking
-geef artikel af bij DHL Servicepoint. Verzending hiervan is gratis.
-zorg dat je het afgiftebewijs goed bewaart
Deze stappen heb ik doorlopen en ik beschik over een afgiftebewijs (kreeg ik automatisch in email na aflevering bij Servicepoint DHL).
Wanneer ik de track-and-trace bekijk dan zie ik dat DHL zegt dat het pakket inmiddels retour is gestuurd naar de afzender. De afzender zegt (nog) niets te hebben ontvangen.
Wie draag er in dit geval uiteindelijk verantwoordelijkheid? En dan gaat het er mij met name om dat ik de instructies van de afzender opvolg m.b.t. het retourneren van het pakketje.
Alvast bedankt!
Mvg,
J.
0
Geschreven door Gozotxu op
30 March 2021 om 11:48.