Beste allen,
in december koop ik een camera via een Facebook-verkoopsgroep van een Nederlandse particulier. De betaling regel ik via overschrijving, en het pakket wordt verzekerd verzonden naar Antwerpen. Het komt echter erg beschadigd aan.
Via de verkoper wordt de zaak aanhangig gemaakt bij PostNL. De camera wordt als total loss aangemerkt. Tot hiertoe is de relatie tussen verkoper en mij goed. Er worden gegevens en foto's uitgewisseld. Verkoper informeert op vraag van mij regelmatig bij PostNL.
In februari biedt verkoper mij 150 EUR uit coulance en omdat hij niet wenst te wachten op PostNL, en 'ervan af' wil zijn. Ik weiger, en vraag te wachten op onderzoek PostNL. Verkoper belooft nogmaals na te vragen. Nog een maand later informeer ik zelf bij PostNL: zij hebben reeds schade uitgekeerd eind januari!
Geconfronteerd met deze claim beweert verkoper dat hij dit feit gemist heeft en vraagt de camera naar hem terug te sturen. Hij zal dan alles vergoeden. Echter, mijn vertrouwen is volledig weg: ik loop dan het risico én geen geld én geen camera te hebben, terwijl verkoper én mijn geld én de schadevergoeding én een camera heeft.
Bovendien is de camera mijn eigendom door de verkoop die gesloten is. Verkoper is schadeloos gesteld door postNL en dient nu mij schadeloos te stellen, zonder terugsturing van de camera, toch?
Wat te doen?
Geschreven door stevence op
23 March 2021 om 16:09.