Bij de OTTO heb ik een wandmeubel besteld,
Deze zou bezorgd worden door transporteur PostNL Extra@Home.
Tot tweemaal toe is er door de trasporteur een bezorgafspraken gemaakt die (zonder mededeling) niet is nagekomen.
Achteraf blijkt de oorzaak een fout te zijn bij de transporteur, vanwege het kwijt raken van een van de 8 pakketten.
Na de 2e keer is de order daarom gecancelled door OTTO.
Voor de bezorgafspraken (die een bezorgwindow van 3 uur hadden) heb ik 2 dagedelen vrij moeten nemen.
Daarnaast heb ik een klusjesman besproken voor het assembleren. Deze kon op die korte termijn geen andere opdracht aannemen.
Mijn vraag is:
Kan ik aanspraak maken op schadevergoeding wegens wanprestatie?
0
Geschreven door haraldvanderweel@gmail.com op
29 March 2019 om 18:32.
Antwoorden
Annemiek Machielse
Legalspot Adviseur
2 96
Beste Harald,
Wat vervelend om te lezen. Je hebt én onnodig vrij moeten nemen en hebt onnodig een klusjesman ingeschakeld én je hebt uiteindelijk je wandmeubel niet en zo te lezen komt die kennelijk ook niet op een later moment. Ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden van OTTO staat, maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze hierin wel een soort van exoneratiebeding opgenomen. Daarmee sluiten ze aansprakelijkheid uit. In consumentenovereenkomst kan dat 'onredelijk bezwarend' zijn en dan is zo'n algemene voorwaarde mogelijk te vernietigen. Of dat hier zal kunnen, is lastig in te schatten zonder de koopovereenkomst en voorwaarden te zien.
Overigens is het altijd het proberen waard. Schrijf een pittige email met je klacht aan OTTO en hou ze verantwoordelijk voor de kosten waar jij je nu mee geconfronteerd ziet. Geef dan aan dat je vergoeding wilt van de schade ter hoogte van € x
Je zult dan sowieso een reactie krijgen en kunt afhankelijk daarvan altijd nog besluiten of je verdere juridische hulp wilt inschakelen.
Succes!
0
Geschreven door Annemiek Machielse op
1 April 2019 om 13:35.
Beantwoorden