Ik had een abonnement bij Vodafone. Omdat ik meende dat mijn abonnement was afgelopen in december heb ik een sim only bij Simyo besteld en hun opdracht gegeven voor het overzetten van mijn mobiele nummer. Ik ben er vanuit gegaan, dat zoals bij bijna alle Providers Vodafone pas akkoord zou geven voor het nummeroverzetten nadat mijn contract was uitgediend. Nu kreeg ik een automatische incasso van Vodafone van 156,-. Na navraag bleek dit het afkoopbedrag te zijn, omdat mijn abonnement t/m februari liep. Vodafone heeft mij dus stilzwijgend mijn contract laten afkopen, omdat Simyo een nummerbehoud voor mij heeft aangevraagd. Ik heb nooit toestemming gegeven dat om mijn abonnement voor de resterende drie maanden af te kopen. Ik heb me beklaagd bij Vodafone. Zij willen echter van niks weten en vinden dat zij er vanuit kunnen gaan dat ik dien te weten wat de einddatum van mijn abonnement is en dat zij in hun recht staan zonder expliciete toestemming mij een afkoping in rekening te brengen. Dit voelt voor mij niet goed, dat zij dit zomaar kunnen doen, omdat ik een foute datum heb ingevoerd bij een andere provider voor het overzetten van mijn nummer. Staan zij in hun recht? Of is dit zoals ik denk onrechtmatig en van de zotte?
Geschreven door Harm112 op
9 January 2017 om 19:27.