Op 24 juni 2020 heb ik gereserveerd bij een hotel.. Het plan was om daar te overnachten van 16 September 2020 t/m 18 september 2020. Helaas werd 1 dag voor vertrek mijn vrouw ziek waardoor wij niet konden gaan. Het hotel bood ons toen de mogelijkheid om op een latere datum te boeken. Door alle maatregelen rondom het Coronavirus (het hotel was wel gewoon open) en omdat mijn vrouw in verwachting is, is het voor ons niet meer mogelijk om nog naar het hotel te gaan (wij hadden nog geen nieuwe datum gepland).
Ik heb daarom op woensdag 14 juli 2021 contact opgenomen met het hotel per mail met de vraag of wij de boeking volledig konden annuleren. Dit was mogelijk. Echter kunnen wij maar €85,20 terug krijgen. het totale bedrag van de boeking is: €177,90. Het hotel houdt bij deze annulering een bedrag in van €92,70 aan annuleringskosten.
Op de website van het hotel staat in de voorwaarden dat je tot 7 dagen vooraf kosteloos kunt annuleren. Echter omdat het in september 2020 slecht 1 dag van te voren was geannuleerd kunnen wij nu niet het volledige bedrag terug krijgen. Wel hebben wij ook de optie gehad om een datum te boeken (na veel over en weer mailen) voor 22 juni 2022 of ik moet de voucher die ik kan krijgen (ter waarde van het volledige bedrag van de boeking) zelf verkopen om zo het volledige bedrag terug te kunnen ontvangen middels verkoop. Ik heb gevraagd om het volledige bedrag terug te storten maar dit doen ze niet. Volgens het hotel staat dit in de voorwaarden. Echter lees ik alleen tot 7 dagen vooraf is het kosteloos. Op mijn vraag om de voorwaarden met daarin ook de kosten van de annulering toe te sturen wordt niet geantwoord. ook niet op mijn vraag hoe deze kosten zijn berekend.
Mijn vraag is nu dan ook in hoeverre sta ik in mijn recht om alsnog het volledige bedrag terug te kunnen krijgen. en wat kan ik hierin nog doen?
Geschreven door Corzilla op
16 July 2021 om 17:52.