Wij hebben onlangs zonnepanelen aangeschaft via een gespecialiseerd bedrijf. De installatie is wegens drukte uitgevoerd door een ander bedrijf dat is ingehuurd door het verkopende bedrijf. Op de dag van installeren kregen we te horen dat de juiste omvormer niet leverbaar was en dat ze tijdelijk een lichtere omvormer zouden plaatsen en zodra de zwaardere leverbaar zou zijn zou deze worden omgewisseld.
De installatie is werkend opgeleverd met een te lichte omvormer en er is getekend voor opleveren van een werkend systeem.
Vervolgens krijgen we een aantal dagen later een factuur waar de prijs van de omvormer is gecorrigeerd naar de prijs voor een lichtere versie. Omdat dit niet volgens de afspraak was heb ik een mail gestuurd wat nu precies de bedoeling was. Ik kreeg een behoorlijk botte mail terug dat ze geen liefdadigheid instelling waren en nog een paar van dit soort dingen. Uiteindelijk kregen we de optie om of de huidige omvormer te houden of per direct de omvormer uit te zetten en te wachten (min 3 maanden) op de juiste omvormer.
Mijn vraag is nu:
Kunnen ze eisen dat wij het systeem tijdens het wachten niet mogen gebruiken?
En ben ik nu al verplicht om de offerte te voldoen?
0
Geschreven door Energie opwekker op
4 May 2022 om 10:19.