Wij hebben een keuken besteld en hebben een witte keramiek kerkblad besteld die krasbestendig is.
Keuken wordt nu geplaatst en de keukenblad ligt er ook op. Tijdens het schoonmaken is mij opgevallen dat het lichte schuiven van borden, pannen en bestek krassen achterliet op het blad.
Dit heb ik gemeld bij de keuken leverancier en zijn antwoord was: Door te poetsen kan je die krassen weg krijgen. Dit is helaas niet het geval, en vond het een vreemde reactie aangezien het een krasbestendige blad zou moeten zijn.
Ik heb een aantal keukenblad leveranciers benaderd met onze klacht en hun reactie was dat mijn klachten niet zouden moeten voorkomen bij een keramiek keukenblad.
Bij 1 van de leveranciers heb ik een stukje van mijn keukenblad meegenomen en vergeleken met een keramiek blad die deze leverancier in zijn showroom heeft staan. Op die blad van de showroom mocht ik van werknemer krassen proberen te maken - resultaat: geen krassen.
De mening van de werknemer van de showroom was dat mijn blad geen goed kwaliteit was en niet krasbestendig.
Om krassen te voorkomen op mijn blad moet ik dus eigenlijk nooit spullen zetten om het blad, dit is niet te doen.
Mijn vraag is, wat mijn rechten zijn hierin. het totale bedrag van de keuken is ook al betaald voordat de keuken compleet is geïnstalleerd.
Geschreven door aunuvar op
17 November 2020 om 17:31.