Goeiedag,
Ik heb een vraag.
Wij huren een woning.
Zaterdag 7 januari is onze inductie kookplaat kapot gegaan, er zat een grote barst in.
Toen wij hier in 2020 in kwamen, was hij al wat beschadigd, de hoeken waar onder andere kapot, alleen vonden zij het toen niet nodig om hem al te vervangen.
Nadat hij nu helemaal kapot was gegaan, hebben wij die maandag erop gelijk contact opgenomen met onze verhuurder.
Hun doorstuurde ons door naar ATAG, waar de kookplaat van is.
Deze gaven aan dat zij pas donderdag 12 januari konden komen.
Balen natuurlijk, maar oke.. een paar dagen zonder fornuis zou moeten lukken.
Toen de monteur eindelijk kwam heeft hij de kookplaat vervangen.
Alleen omdat er ook water in was gekomen, moest er nog een onderdeel vervangen worden welke hij niet mee had.
Hij zou de zaterdag erop weer komen.
Niks van deze meneer vernomen, dus hebben wij ATAG weer gebeld.
Deze gaven aan dat, omdat wij een huurwoning hebben wij niet hun prioriteit zijn..!
En wij maandag maar terug moesten bellen.
Dit gedaan, en als het goed is komt er morgen, 19-01 weer iemand.
Ondertussen kunnen wij al 2 weken niet koken..
Dus mijn vraag is : kan ik dit verhalen op evt huurkosten?
En wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor het contact met atag? Geldt dit niet voor de verhuurmaatschappij zelf?
Geschreven door Andrelola01 op
18 January 2023 om 9:58.