Wij hebben een onderhoudscontract voor een programma wat wij veel voor ons werk gebruiken. Daarbij moeten wij volgens de laatste richtlijnen werken (catalogus 2020). We hebben een onderhoudscontract bij de leverancier.
Nu werken wij via de eenerlaatste richtlijn (catalogus 2015), wij moeten over gaan naar de versie 2020 maar nu heeft de leverancier aangegeven dat het programma niet meer wordt geupdate maar dat, als je de versie van catalogus 2020 wil gebruiken wij moeten overstappen naar een nieuw programma (andere naam, veel van hetzelfde, maar veel ook al gelijk) en daar moeten wij nu 2,5 keer voor betalen.
Nu vroeg ik mij hoe dit juridisch zit. Kan een partij zomaar een nieuwe versie lanceren en voor het oude programma de nieuwe catalogus 2020 beschikbaar stellen maar verstoppen in een nieuwe versie? We hebben tenslotte een onderhoudscontract en de catalogus is beschikbaar gesteld in 2020.
Geschreven door Pvr1980 op
4 September 2020 om 14:59.