Ik heb bij een dealer een auto gekocht van 13.000 euro gekocht. De auto betreft een drie jaar oude leaseauto met op de teller 70.000 kilometer. Ik heb bij deze auto geen Bovag garantie en geen aanvullende garantie bij de dealer gekocht. Nu na een korte tijd naar tevredenheid te hebben gereden is het multimediasysteem er mee gestopt. De auto rijdt verder nog prima en vertoond geen technische mankementen. Nu de verkoper weigert om de kosten voor vervanging van het multimediasysteem te betalen ben ik genoodzaakt geweest deze kosten zelf te betalen a la 2.500 euro. De maker van het systeem zei overigens dat het een feit van algemene bekendheid is onder autokenners dat het multimediasysteem in kwestie een notoir onbetrouwbaar systeem is. Nu de auto verder geen enkele technische mankementen vertoond en het echt alleen het multimediasysteem betreft vroeg ik mij af of het zin heeft om de dealer aan te spreken op non-conformiteit van de overeenkomst dan wel dwaling?
0
Geschreven door nijmegen021 op
4 November 2017 om 19:52.