Beste,
Ik heb een opleiding gevolgd op kosten van werkgever. Nu heb ik zelf besloten om ontslag te nemen en wil werkgever de kosten op mij verhalen. Ik heb geen studieovereenkomst getekend en in het bedrijfsreglement staat het volgende:
Per individuele aanvraag zullen door middel van een studieovereenkomst afspraken worden gemaakt ten aanzien van onder andere terugbetaling van de door werkgever gemaakte kosten in geval van beëindiging van de arbeidsovereenkomst, voortijdig beëindigen van de studie, het niet behalen van het vereiste diploma.
Verderop in het reglement staat het volgende:
Indien een studie van meer dan € 1.000,- ex BTW voor werknemer wordt betaald dan geldt de navolgende terugbetalingsregeling bij voortijdig beëindiging van de arbeidsrelatie.
Indien de werknemer de arbeidsovereenkomst beëindigt of werkgever een reden geeft de arbeidsovereenkomst te beëindigen binnen 3 jaar na beëindiging van het dienstverband dient de werknemer de studiekosten conform onderstaande terugbetalingsregeling terug te betalen” - Indien de arbeidsovereenkomst eindigt binnen een jaar na het afronden van de studie is werknemer verplicht 100% van de studiekosten terug te betalen; - Indien de arbeidsovereenkomst eindigt binnen twee jaar na het afronden van de studie is werknemer verplicht 2/3 van de studiekosten terug te betalen; - Indien de arbeidsovereenkomst eindigt binnen 3 jaar na het afronden van de studie is werknemer verplicht 1/3 van de studiekosten terug te betalen.
Nu heb ik geen studieovereenkomst getekend, maar geldt de andere regeling dan alsnog? Is deze rechtsgeldig?
Groeten en bedankt
Geschreven door Anderejob op
2 May 2018 om 16:34.