Beste,
Ik zit met de volgende situatie.
Mijn werkgever(beveiligingsbedrijf) is van plan mij over te plaatsen naar een object in mijn woonomgeving. Ik werk nu namelijk in Amsterdam, 100km van huis.
Ik heb voordat ik overgeplaatst werd naar Amsterdam, een mondelinge afspraak gemaakt met de rayonmanager mbt mijn werkrooster. Ik zou alleen in de weekenden werken vanwege een andere baan doordeweeks. Deze afspraak is ooit in een gespreksverslag door de HR-manager naar mij verzonden. Deze brief kan ik niet terugvinden. Ook kunnen zij deze niet meer in het dossier terugvinden.
De situatie is nu dat ze een object bij me in de buurt hebben gevonden, maar ze willen mij op doordeweekse dagen laten werken. (voor mij onmogelijk vanwege ander werk).
Een belangrijk detail: de arbeidsovereenkomst die ik heb ontvangen bij mijn overplaatsing naar Amsterdam heb ik nooit ondertekend. Wellicht speelt dit een belangrijke rol, omdat ik nooit arbeidsduur en werktijden ben overeengekomen. Ik heb 4 jaar lang in Amsterdam gewerkt en altijd hetzelfde rooster gehad.
Graag zou ik willen weten wat mijn rechtspositie in deze situatie is. Ik ben overigens geen lid van de bond.
Alvast bedankt!
Geschreven door Frits0051 op
4 September 2016 om 10:19.