Mijn nieuwbouwhuis is 22 mei 2020 opgeleverd zonder goed functionerende vloerverwarming. Ik heb als meerwerk optie dat ik de temperatuur in alle verblijfsruimtes apart kan regelen. Dit werkt nog niet. Ook wordt het op de 1e en 2e etage niet warmer, op de begane grond wel. Voor de optie heb ik ruim €1600 betaald maar tijdens de oplevering miste er twee thermostaten (deze hebben we uiteindelijk 25 juni 2020 gekregen) en zijn de regelaars om alles aan te sturen nog niet ingeregeld waardoor deze nog niets doen. Ik zit nu dus al ruim vijf weken zonder goed functionerende vloerverwarming en heb nog geen vooruitzicht op een oplossing.
Mag de bouwer mij zomaar zonder goed werkende vloerverwarming laten zitten, omdat ze officieel 3 maanden de tijd hebben om opleverpunten op te lossen, of moeten ze dit sneller oplossen?
Wat misschien ook nog wel belangrijk is om te vermelden. Op het procesverbaal van oplevering hebben ze ingevuld dat ze alle (76!) opleverpunten zouden oplossen voor 5 juni 2020. Dit is uiteraard door mij en de bouwer ondertekend. Hier hebben zich bij langen na niet aangehouden, aangezien er nog steeds flink wat punten open staan. Wellicht kan ik hier meer druk mee uitoefenen. klopt dat en hoe kan ik dat dan het beste doen?
Alvast bedankt!
Geschreven door L.Versloot op
28 June 2020 om 17:02.